Kettlebells

Kettlebells
Kettlebells

torsdag 12 december 2013

Vara redo för fotografering

Min man som jobbar borta i veckorna kommer hem idag och då ska han få agera fotograf. Det känns inte roligt alls att klä av sig och bli fotograferad, men att titta på andras före och efter bilder är en sådan otrolig inspiration så det är klart att jag också ska bjuda på det. Jag hittade bland annat dessa före och efter bilder på bloggen Health & Happy - otroligt! Vem inspireras inte av dessa?

Den främsta meningen med den här bloggen är dessutom att jag för min egen skull vill ha dokumenterat min väg framåt. Så jag kan gå tillbaka och påminna mig själv om hur viktigt och nödvändigt det här är för mig när motivationen tryter. För de dagarna kommer, det vet jag.

Tanken är jag ungefär en gång i månaden ska ta nya bilder, då tänker jag också väga mig och ta nya mått. Frågan är om jag ska införskaffa en ny våg eller om jag ska låna någon annans. Det tål att tänkas på eftersom jag egentligen inte är så fixerad vid vikten, det är det synliga resultatet som jag är ute efter och känslan. Om jag känner mig nöjd med hur jag ser ut och kan ha de kläder jag vill så struntar jag i om jag väger 75 kg eller 55 kg. Men eftersom jag har såpass många kilos övervikt så är det ändå ett sätt att mäta om utvecklingen går åt rätt håll. Måttband har jag så måtten ska jag ta på en gång.

Mått i cm:
Hals: 38,5
Byst: 114
Under byst: 105
Höger överarm: 39
Vänster överarm: 38
Midja: 111
Höft: 116
Stuss: 115
Höger lår: 66
Vänster lår: 66
Höger knä: 44
Vänster knä: 44
Höger vad: 41
Vänster vad: 41,5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar