Kettlebells

Kettlebells
Kettlebells

onsdag 11 december 2013

Vara på gång

Det är såklart inte en ny idé det här med att vilja komma i form. Jag har gjort mina försök i många år, många gånger. Med uteblivna resultat, mestadels. Så jag frågar mig, vad är skillnaden den här gången? Kanske är det insikten om att åren går vare sig jag gör/blir det jag önskar eller inte. Att det bara är jag själv som kan påverka om jag i framtiden vill vara gammal, fet, trött med krämpor eller gammal med god fysik, pigg och frisk. För gammal blir jag oavsett vilket liv jag väljer, om jag inte går och dör i förtid förstås, men det är inget jag räknar med.

Idag har jag mestadels suttit och surfat runt på nätet. För att få inspiration, för att känna efter och lite lätt bestämma mig för hur jag ska kunna ro i land den här förändringen. Jag har en tendens att vara svartvit, lite "allt eller inget". Det är ingen riktigt bra egenskap när det gäller att förändra sin livsstil. Jag tror faktiskt att det är det som stjälpt mig de flesta gånger tidigare. För massiva insatser för snabbt är svårt att upprätthålla i vardagen, det blir för jobbigt och snart är man tillbaka där man var innan, med lite sämre självförtroende.

Jag ska ta hand om mig själv nu. Jag ska se till att ge min kropp och själ det dem behöver för att må bra och vad det är kommer jag att ta reda på längs vägen. Jag har början till en plan och vad den går ut på kommer jag att redovisa vartefter. Det här är spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar