Kettlebells

Kettlebells
Kettlebells

söndag 15 december 2013

Vara i chock

Nu har jag köpt en våg. Järnia hade halva priset på allt så jag slog till. Så jag vägde mig och jag fick lite av en chock. Vågen visar på 96,3 kg! Jag visste att jag vägde över 90 kg, men jag trodde nog att det var runt 92 sådär...

Ja, ja. Bara desto större anledning att verkligen komma igång. Första viktmålet är att komma under 90-strecket.

Det första steget var att börja dricka ordentligt med vatten. Det är mycket svårare för mig än det låter. Jag har ännu inte lyckats komma upp i 3 liter, drygt 2 liter har det blivit det här dagarna, men vilken skillnad! Jag är piggare, min hud är slätare (i ansiktet), urinen ljusgul och jag är mycket mindre sugen. Dessutom har jag blivit törstig på mornarna, märkligt nog. Det är som att kroppen nu när den får mer vatten "törs" be om mer... 

Jag har börjat ta kosttillskott också. Omega 3, D-vitamin och zink. Det var steg nummer två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar